Seiten

04.03.2010

Film: Agora (2009)



"Agora"

Directed by Alejandro Amenabar 31.3.1972.- Santiago (Chile)
Produced by Fernando Bovaira
Written by Alejandro Amenabar & Meteo Gil
Music by Daro Marianelli
Costume Designer Gabriella Pescucci
Direkted of Photography Xavi Gimenez
Distributed by Fokus Features,Telecinco Cinema
Release date Oktobar 9 , 2009.
Running Time 126 min
Country Spain
Budget $75 milion ( €50 milion)

Cast
Rachel Weisz plays Hypatia of Alehandrija
Max Minghella plays Davus
Oskar Isaac as governor Orestes

11.Mart 2010. (Nemacka)
12.Mart 2010. (Austrija)

AGORA - DIE SAEULEN DES HIMMELS
Trejleri / Trailer:




Iako je od domace javnosti pretrpeo kritike za svoj najnoviji film,reditelj Alexandro Amenabar kaze da je za njega glavni cilj bio da odbrani ideju slobodne misli,antidogmatske naspram dogmatske,naucne naspram religiozne.
Na samom pocetku Oktobra u bioskopskim salama sirom Spanije pocelo je prikazivanje dugoocekivanog filmskog spektakla Alexandra Amenabara "Agora".

Amenabar je debitovao sa filmom "Thesis" ("Tesa" 1996),a medjunarodnu slavu stekao je ostvarenjem "Open Your Eyes" ("Otvori oci" 1997) zbog kojeg su americki studiji posler napravili rimejk sa Tomom Kruzom,Penelope Kruz i Kameron Diaz poznat pod imenom "Vanila Sky".
U novijoj spanskoj kinematografiji Amenabar je prvi spanski reditelj angazovan u Holivudu za film The Others" ("Drugi" 2001).u kojem glavnu ulogu imala Nikol Kindman,a za film
"The Sea Inside" ("More iznutra") dobio je Oskara 2004 godine za najbolji strani film.
Ove jeseni u spanskoj prestonici Amenabar puni bioskopske sale autenticnim filmsko-istorijskim spektaklom smesenim u Aleksandriji,u drevnom Egiptu,koji je jos uvek pod vlascu Rimljana,u cetvrtom veku nove ere,pred samo zatisje helenske kulture.

Amenabar ovog puta zeli da osvetli vreme nastajanja vaznih nauka i misli o univerzumu,da prikaze lik Hipatije - siroj javnosti malo poznate grcke filozofkinje,astrofizicarke i astronoma,jedinstvene zene naucnika za to vreme - iz jedne spiritualne i emocionalne perspektive.Govoreci o ovoj drevnoj naucnici reditelj istice da su njena promisljanja usko povezana sa svetom u kome danas zivimo,a s druge strane Aleksandrija je predstavljala simbol civilizacije koja je spaljivanjem Aleksandrijske biblioteke prestala da postoji i kao takva obelezila pocetak razlicitih verskih frakcija,religijskih fundamentalizama.
"Smrcu Hepatije savremeni proucavaoci filozofije i religije smatraju da se zavrsio Stari svet i zapocelo mracno srednjevekovno razdoblje",kaze Alehandro Amenabar.
Za glavne aktere u filmu Amenabar je odabrao veliku internacionalnu ekipu koju predvodi Rajcel Vejz u ulozi Hepatije.

Za Amenabara film "Agora" istorija o jednoj zeni (koja iako paganka,imala je prijatelje medju hriscanima,ali ce joj verski fanatici doci glave,i to na najbrutalniji nacin,posto je nekrstena),
o jednom gradu,o jednoj civilizaciji i o jednoj planeti,a agora je metafora za planetu na kojoj bi svi trebalo da zivimo bez ratova i politickih previranja i igara,ali nije tako.
Raditelj je,medjutim,od domace javnosti pretrpeo kritike jer je film u celosti na engleskom jeziku (na sta reditelj duhovito uzvraca,da je Aleksandrija bila kulturno srediste i anticki centar svih vera,ali i svih jezika,pa stoga pretpostavlja da se i tamo mogao govoriti engleski,citirajuci tvrdnju Umberta Eka da je engleski jezik latinski jezik 20.veka).

Zamereno mu je i sto je za snimanje ovog spektakla utroseno neverovatnih 50 miliona evra (do sada najskuplji film spanske kinematografije,a bez vaznijeg spanskog glumca),kao i to sto je suvise na strani pagana,a previse kriticki,cak cinican u odnosu na hriscane.
Amenabar se brani da je za njega glavni cilj bio da odbrani ideju slobodne misli,antidogmantske naspram dogmatske,naucne naspram religiozne.I pride da je upravo zivot Hipatije (u stvarnosti mnogo gore zavrsen,nego u samom filmu,jer su je ogolili,potpuno nagu razvukli po celom gradu,kamenovali,a potom je spalili kao vesticu) vrlo bolan primer ne samo nehumanog i netolerantnog suzivota na polaneti,nego i ostrasceno vodjenih politickih borbi , koje se na takav nacin prelome preko najpozitivnijih umova.
A onda zbog svega toga,danasnji svet,kakav je,nije daleko od takve (makar crno-bele) nekadasnje drevne Aleksandrije na izdisaju.

Keine Kommentare: