Drama na Železnici
Voz sa 417 tona eksploziva zarobljen u Srbiji!
Radnici u Lapovu juče ponovo blokirali međunarodnu prugu, pa je voz pun pirotehnike ostao blokiran u Resniku i pretio da izazove strašnu eksploziju.
Međunarodni teretni voz za Grčku sa čak 417 tona eksploziva bio je juče više od devet sati zarobljen na železničkoj stanici u Resniku i pretio da ugrozi bezbednost velikog broja stanovnika ovog beogradskog naselja!
Kompozicija sa 16 vagona pirotehničkog materijala trebalo je samo da prođe kroz Srbiju, ali je u Resniku morala da stane zbog toga što su radnici GIK „1. maj" blokirali prugu u Lapovu. Voz sa opasnim teretom nastavio je tek kasno sinoć put za Grčku i to preko Požege.
16 vagona petardi i prskalica
Drama u Resniku počela je oko 8.30 časova ujutru, kada je stigla vest da su radnici ponovo blokirali stanicu u Lapovu. Zbog izuzetno zapaljivog tereta pretila je eksplozija širih razmera. Odmah po zaustavljanju voza organizovan je nadzor i obaveštene sve nadležne službe. U Preduzeću „Železnice Srbije" procenjeno je da je najbezbednije da voz ostane u železničkoj stanici u Resniku.
Komandant Vatrogasne spasilačke brigade „Beograd" Mile Jovičić potvrdio je da je u vozu bila velika količina eksplozivnih naprava.
- Voz ima ukupno 16 vagona u kojima je oko 417 tona raznih komponenti koje se koriste u procesu proizvodnje teških zapaljivih materija. Ima petardi, baruta, prskalica... Radi se o velikoj količini eksplozivnih naprava - naveo je Jovičić.
Na licu mesta su sve vreme bili pripadnici Vatrogasne spasilačke brigade i privatno obezbeđenje. Četiri vatrogasna vozila sa 18 vatrogasaca obezbeđivali su da ne dođe do nesreće.
Kako je Press nezvanično saznao u MUP-u, međunarodni voz sa eksplozivom je krenuo sa električnom lokomotivom i trebalo je da prođe preko Lapova. Međutim, pošto je počeo štrajk radnika, a obilazna pruga nema struje, voz je morao da se nakači na dizel-lokomotivu da bi dalje nastavio put.
- Da je stigao pola sata ranije uspeo bi da prođe Lapovo, ovako, izgubili smo ceo dan - kaže izvor iz MUP-a.
Državni sekretar u Ministarstvu za infrastrukturu Srbije Slavoljub Vukićević najavio je da će biti podnete krivične prijava protiv osoba koje blokiraju pruge u Srbiji. Prema njegovim rečima, u prethodne tri blokade pruge kod Lapova „Železnica Srbije" je pretrpela direktnu štetu od oko 50 miliona dinara.
Traže po 30.000 dinara
Radnici preduzeća GIK „1. maj" iz Lapova, njih stotinak, ponovo su juče blokirali prugu Beograd-Niš jer gazda nije pristao da im umesto 11 plata isplati bar po 30.000 dinara da spreme slave i novogodišnje praznike. Sindikalci kažu da će štrajk trajati dok „sve pare ne legnu na račune", jer više ne veruju pregovaračima koji su ih, kako tvrde, prevarili čak i kada su obećanja davali pred kamerama.
Dragiša Biočanin, iz nekadašnjeg sindikata firme, podseća da radnici prugu blokiraju periodično od 6. aprila.
- Tražili smo plate, preispitivanje kupoprodajnog ugovora i početak proizvodnje. Ministar Ljajić je obećao da će država da ubedi gazdu, kome niko ni ime nije znao, da uđe u pregovore sa radnicima. Od toga ništa. Vratili smo se na prugu. Sredinom jula nam je Ivica Tončev, savetnik ministra Dačića, obećao da će kriminalistička policija prekontrolisati poslovanje firme i da ćemo dobiti šest i po zaostalih plata. Policija je u firmu ušla sutradan, a mi nikada nismo videli izveštaj o toj kontroli. Plate smo dobili do decembra 2008. godine i, tri godine nakon privatizacije, saznali da je vlasnik firme Milomir Joksimović - kaže Biočanin.
Tončev: Radnici ucenjuju
Savetnik ministra policije Ivica Tončev, koji je pre desetak dana „odblokirao" prugu tako što je obećao radnicima iz Lapova da će država pomoći u rešavanju njihovih problema, kaže za Press da će im država pomoći, ali ako oslobode prugu. Na Pressovo pitanje, šta je radnicima konkretno ponuđeno, Tončev kaže:
- Koliko znam firma poseduje od 50 do 80 hektara zemlje u Lapovu, ima upravnu zgradu u centru, nekoliko lokala, i predstavništvo u Beogradu. Kada sam bio na pregovorima sa njima, obećao sam im da ćemo učiniti sve da rešimo problem, da ćemo pokušati da pronađemo način da se deo te imovine proda i da se radnici delom namire. To može da traje i mesec, dva - ocenjuje Tončev.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen