Filmski promašaji ne znače samo gubitak novca. Naravno da je propadanje velikih budžeta uvek jedna od briga, ali o promašajima se govori i kada je reč o visokim očekivanjima i velikim imenima koja su podbacila. Okidači su sramotnog izviždavanja od strane javnosti, kao i generalnog stava, "Ko je uopšte mislio da je to bila dobra ideja?". Sve procene o stepenu u kom su neki filmovi podbacili su subjektivni, ali evo deset filmova iz protekle decenije koji se sigurno mogu naći među njima.
10. THE SPIRIT (2008)
Datum premijere: 25. decembar 2008.
Procenjeni budžet: 60 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 19,8 miliona dolara
Frank Miller, čovek zaslužan za stvaranje stripova poput "300" i "Sin City", kao i redefinisanje Betmena i Daredevila za moderno vreme, režiser je ove adaptacije Will Eisnerovog strip heroja. Pošto je u glavnoj ulozi Samuel L. Jackson u društvu grupe lepotica, ideja se činila dobrom na papiru. Međutim, na platnu su jako stilizovani, skoro crno-beli rezultati, bili užasni. Skupi film bio je potkopan od strane fanova stripa, koji su zahtevali od Millera da se vrati stripovima, kao i od strane kritike, koja je loše ocenila preterivanje i estetiku samog filma. Kao posledica toga, partneri koji su radili 23 godine zajedno u produkciji Odd Lot Entertainment su se razišli. Planovi za Millerovu adaptaciju Buck Rodgersa su takođe pali u vodu.
9. GRINDHOUSE (2007)
Datum premijere: 6. april 2007.
Procenjeni budžet: 67 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 25 miliona dolara
Quentin Trantino i Robert Rodriguez uspeli su da čak dva puta na box office-u zarade duplo manje nego što je to bio budžet filma, a zamalo i treći put. Film Grindhouse, koji je zamišljen kao omaž filmovima B produkcije - dupla doza zabave u stilu 70-tih, po jedan film od svakog režisera - završio je preblizu uspeha filmova kojima je inspirisan, pogotovo po pitanju finansija. Nakon što je film, od nešto malo preko tri sata, na domaćim blagajnama zaradio slabašnih 11,6 miliona dolara, Harvey Weinstein je podelio film na njegova dva originalna dela - Death Proof i Planet Terror - i kao takve ih plasirao internacionalnoj publici. Iako je to dovelo do neznatnog porasta u profitima producentske kuće Weinstein's & Co, takođe je navukao i bes puritanaca zbog narušavanja izgleda originalnog filma. Tarantinova i Weinsteinova odanost jednog drugom je poznata, i dok je scenarista i reditelj nadoknadio svoje gubitke filmom Inglorious Basterds koji mu je ove godine doneo 120 miliona dolara, promašaj Grindhouse-a umalo je doveo u pitanje uzajamno poverenje ove dvojice.
8. ROLLERBALL (2002)
Datum premijere: 2. februar 2002.
Procenjeni budžet: 70 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 19 miliona dolara
Komentar Normana Jewisona iz 1975. godine na nasilje, korporacije i spektakl ima svoje mesto u panteonu paranoidnog kultnog filma 70-tih. Ovaj rimejk Johna McTiernana, u drugu ruku, mogao bi biti totalno nezanimljiv da nije tako spektakularno podbacio u svakom pogledu. Glumačka postava koju su činili Jean Reno, Chris Klein, LL Cool J i Rebeca Romijn Stamos, bila je izmešana C lista glumaca prikladnija reality show-u nego visokobudžetnom filmu. Davno pre toga je McTiernan uzdrmao blagajne sa ostvarenjima poput Last Action Hero i The 13th Warrior. MGM, studio pod čijim se okriljem snimalo, čak četiri puta je odlagao premijeru za skoro godinu dana, ubeđen u sposobnosti ovog režisera da ispuni očekivanja na blagajnama. U poslednjem očajnom potezu film je prepravljen tako da više ne bude u cenzurnoj klasi R negu u PG-13, sabotirajući tako i poslednju nadu filma da ostavi dobar utisak na publiku. Uzimajući sve u obzir, može se reći da je ovaj film uništio McTiernanovu karijeru pošto je od tada režirao samo jedan film.
7. THE INVASION (2007)
Datum premijere: 17. avgust 2007.
Procenjeni budžet: 80 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 15.1 milion dolara
Nicole Kidman nije mogla početi ovu deceniju bolje nego sa uspesima koje je postigla sa Moulin Rouge!, The Others i The Hours. Ali, nakon 2002. godine, njena karijera u Americi počela je da stagnira (The Stepford Wives, Bewitched, Australia i The Golden Compass). Bilo je kao da je glumica zaposednuta nekom vrstom kradljivca duše. Ali, čekajte, nije li to upravo ono protiv čega se ona bori u filmu The Invasion, poslednjem holivudskom rimejku filma iz 1956. godine - Invasion of the Body Snatchers? Ovog puta, jeziva predskazanja, bazirana na romanu Jacka Finleya, nisu uspela da zaokupe maštu publike. James McGuire, reditelj u kompaniji The Wachowski Brothers, pozvan je kako bi snimio dodatne scene u maniru filma The Matrix, nakon što je prvobitni reditelj Oliver Hirschbiegel isključen iz snimanja pošto je snimio veći deo filma. Kao pokazatelj stvari koje će usledeti, Kidmanova je imala i manju nesreću tokom snimanja prepravljenih scena. Nakon što se film pojavio u bioskopima sa skoro godinu dana zakašnjenja, karijera Kidmanove je primila još jedan udarac.
6. CATWOMAN (2004)
Datum premijere: 23. jul 2004.
Procenjeni budžet: 100 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 40 miliona dolara
Bilo je očekivano da će se, nakon što je Michelle Pfeiffer postigla popularnost kroz ulogu Catwoman u Betmenu, ova anti-junakinja u lateksu oprobati i u sopstvenom filmu. Međutim, kada se neizbežno dogodilo 2004, ovog puta sa Halle Berry u glavnoj ulozi, publika nije mogla da sakrije svoju razočaranost. Niko ko je bio uključen u snimanje filma nije prošao "nekažnjeno". Niti Barryjeva koja je dve godine pre toga dobila Oskara za Monster's Ball, niti Sharon Stone koja je preuzela ulogu filmskog zlikovca, niti Pitof, francuski reditelj koji je imao svoj rediteljski debi u Americi. On se vratio u svoju domovinu, i nije snimio niti jedan film od tada. Ovaj film je još jedna potvrda da je ispravno mišljenje velikih studija da ženskim junakinjama nije mesto u filmu.
5. TOWN & COUNTRY (2001)
Datum premijere: 27. april 2001.
Procenjeni budžet: 90 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 6,7 miliona dolara
Dvadeset pet godina nakon što je zaveo publiku filmom Shampoo, Warren Beatty je odlučio da se oproba u još jednoj seks komediji, sa donekle starijim krugom prijatelja. Nekako je ubedio producentsku kuću New Line, koja je inače koncentrisana na mlađu populaciju, da finansira projekat. I kakvo je to finansiranje bilo! Dok se scenario užurbano prepravljao, Peter Chelsom je započeo snimanje filma u junu 1998. Nakon deset meseci, i klape za klapom za klapom, film se još uvek snimao. U tom momentu zvezde poput Diane Keaton i Garryja Shandlinga morale su da napuste snimanje zbog drugih ugovorenih obaveza. Punu godinu kasnije, cela postava se ponovo okupila kako bi dovršila snimanje čija je cena narasla na više od duplo predviđenih 44 miliona dolara. Završeni film je imao prilično slab odjek. Beatty glumi njujorškog arhitektu koji vara svoju ženu sa nekolicinom drugih. Shandling je njegov najbolji prijatelj koji pokušava da se iskaže kao homoseksualac. A tu je Charlton Heston koji glumi zaluđenika za oružjem.
10. THE SPIRIT (2008)
Datum premijere: 25. decembar 2008.
Procenjeni budžet: 60 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 19,8 miliona dolara
Frank Miller, čovek zaslužan za stvaranje stripova poput "300" i "Sin City", kao i redefinisanje Betmena i Daredevila za moderno vreme, režiser je ove adaptacije Will Eisnerovog strip heroja. Pošto je u glavnoj ulozi Samuel L. Jackson u društvu grupe lepotica, ideja se činila dobrom na papiru. Međutim, na platnu su jako stilizovani, skoro crno-beli rezultati, bili užasni. Skupi film bio je potkopan od strane fanova stripa, koji su zahtevali od Millera da se vrati stripovima, kao i od strane kritike, koja je loše ocenila preterivanje i estetiku samog filma. Kao posledica toga, partneri koji su radili 23 godine zajedno u produkciji Odd Lot Entertainment su se razišli. Planovi za Millerovu adaptaciju Buck Rodgersa su takođe pali u vodu.
9. GRINDHOUSE (2007)
Datum premijere: 6. april 2007.
Procenjeni budžet: 67 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 25 miliona dolara
Quentin Trantino i Robert Rodriguez uspeli su da čak dva puta na box office-u zarade duplo manje nego što je to bio budžet filma, a zamalo i treći put. Film Grindhouse, koji je zamišljen kao omaž filmovima B produkcije - dupla doza zabave u stilu 70-tih, po jedan film od svakog režisera - završio je preblizu uspeha filmova kojima je inspirisan, pogotovo po pitanju finansija. Nakon što je film, od nešto malo preko tri sata, na domaćim blagajnama zaradio slabašnih 11,6 miliona dolara, Harvey Weinstein je podelio film na njegova dva originalna dela - Death Proof i Planet Terror - i kao takve ih plasirao internacionalnoj publici. Iako je to dovelo do neznatnog porasta u profitima producentske kuće Weinstein's & Co, takođe je navukao i bes puritanaca zbog narušavanja izgleda originalnog filma. Tarantinova i Weinsteinova odanost jednog drugom je poznata, i dok je scenarista i reditelj nadoknadio svoje gubitke filmom Inglorious Basterds koji mu je ove godine doneo 120 miliona dolara, promašaj Grindhouse-a umalo je doveo u pitanje uzajamno poverenje ove dvojice.
8. ROLLERBALL (2002)
Datum premijere: 2. februar 2002.
Procenjeni budžet: 70 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 19 miliona dolara
Komentar Normana Jewisona iz 1975. godine na nasilje, korporacije i spektakl ima svoje mesto u panteonu paranoidnog kultnog filma 70-tih. Ovaj rimejk Johna McTiernana, u drugu ruku, mogao bi biti totalno nezanimljiv da nije tako spektakularno podbacio u svakom pogledu. Glumačka postava koju su činili Jean Reno, Chris Klein, LL Cool J i Rebeca Romijn Stamos, bila je izmešana C lista glumaca prikladnija reality show-u nego visokobudžetnom filmu. Davno pre toga je McTiernan uzdrmao blagajne sa ostvarenjima poput Last Action Hero i The 13th Warrior. MGM, studio pod čijim se okriljem snimalo, čak četiri puta je odlagao premijeru za skoro godinu dana, ubeđen u sposobnosti ovog režisera da ispuni očekivanja na blagajnama. U poslednjem očajnom potezu film je prepravljen tako da više ne bude u cenzurnoj klasi R negu u PG-13, sabotirajući tako i poslednju nadu filma da ostavi dobar utisak na publiku. Uzimajući sve u obzir, može se reći da je ovaj film uništio McTiernanovu karijeru pošto je od tada režirao samo jedan film.
7. THE INVASION (2007)
Datum premijere: 17. avgust 2007.
Procenjeni budžet: 80 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 15.1 milion dolara
Nicole Kidman nije mogla početi ovu deceniju bolje nego sa uspesima koje je postigla sa Moulin Rouge!, The Others i The Hours. Ali, nakon 2002. godine, njena karijera u Americi počela je da stagnira (The Stepford Wives, Bewitched, Australia i The Golden Compass). Bilo je kao da je glumica zaposednuta nekom vrstom kradljivca duše. Ali, čekajte, nije li to upravo ono protiv čega se ona bori u filmu The Invasion, poslednjem holivudskom rimejku filma iz 1956. godine - Invasion of the Body Snatchers? Ovog puta, jeziva predskazanja, bazirana na romanu Jacka Finleya, nisu uspela da zaokupe maštu publike. James McGuire, reditelj u kompaniji The Wachowski Brothers, pozvan je kako bi snimio dodatne scene u maniru filma The Matrix, nakon što je prvobitni reditelj Oliver Hirschbiegel isključen iz snimanja pošto je snimio veći deo filma. Kao pokazatelj stvari koje će usledeti, Kidmanova je imala i manju nesreću tokom snimanja prepravljenih scena. Nakon što se film pojavio u bioskopima sa skoro godinu dana zakašnjenja, karijera Kidmanove je primila još jedan udarac.
6. CATWOMAN (2004)
Datum premijere: 23. jul 2004.
Procenjeni budžet: 100 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 40 miliona dolara
Bilo je očekivano da će se, nakon što je Michelle Pfeiffer postigla popularnost kroz ulogu Catwoman u Betmenu, ova anti-junakinja u lateksu oprobati i u sopstvenom filmu. Međutim, kada se neizbežno dogodilo 2004, ovog puta sa Halle Berry u glavnoj ulozi, publika nije mogla da sakrije svoju razočaranost. Niko ko je bio uključen u snimanje filma nije prošao "nekažnjeno". Niti Barryjeva koja je dve godine pre toga dobila Oskara za Monster's Ball, niti Sharon Stone koja je preuzela ulogu filmskog zlikovca, niti Pitof, francuski reditelj koji je imao svoj rediteljski debi u Americi. On se vratio u svoju domovinu, i nije snimio niti jedan film od tada. Ovaj film je još jedna potvrda da je ispravno mišljenje velikih studija da ženskim junakinjama nije mesto u filmu.
5. TOWN & COUNTRY (2001)
Datum premijere: 27. april 2001.
Procenjeni budžet: 90 miliona dolara
Zarada na domaćem tržištu: 6,7 miliona dolara
Dvadeset pet godina nakon što je zaveo publiku filmom Shampoo, Warren Beatty je odlučio da se oproba u još jednoj seks komediji, sa donekle starijim krugom prijatelja. Nekako je ubedio producentsku kuću New Line, koja je inače koncentrisana na mlađu populaciju, da finansira projekat. I kakvo je to finansiranje bilo! Dok se scenario užurbano prepravljao, Peter Chelsom je započeo snimanje filma u junu 1998. Nakon deset meseci, i klape za klapom za klapom, film se još uvek snimao. U tom momentu zvezde poput Diane Keaton i Garryja Shandlinga morale su da napuste snimanje zbog drugih ugovorenih obaveza. Punu godinu kasnije, cela postava se ponovo okupila kako bi dovršila snimanje čija je cena narasla na više od duplo predviđenih 44 miliona dolara. Završeni film je imao prilično slab odjek. Beatty glumi njujorškog arhitektu koji vara svoju ženu sa nekolicinom drugih. Shandling je njegov najbolji prijatelj koji pokušava da se iskaže kao homoseksualac. A tu je Charlton Heston koji glumi zaluđenika za oružjem.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen