Odzvonilo kradljivcima automobila?
„Dženeral motorsov“ sistem za zaštitu vozila od krađe upotrebljen je prvi put u nedelju, u Kaliforniji, i to veoma uspešno. Motor automobila je ugašen uz pomoć satelita, a lopov ubrzo uhapšen.
Kalifornijska policija je saopštila da je satelitski sistem za lociranje i zaštitu vozila od krađe "Dženeral motorsa" (GM) uspešno okončao poteru za ukradenim automobilom i omogućio brzo hapšenje lopova.
"Dženeral motorsova" služba "On star" (OnStar) je potvrdila da je do "istorijske" akcije došlo u nedelju i da je ovaj sistem po prvi put upotrebljen za sprečavanje bekstva kradljivca.
Naime, 33-godišnji Hoze Ruiz iz kalifornijskog gradića Lindzija je u nedelju oko 3 sata ujutru sedeo na parkingu u svom moćnom džipu "ševrolet taho", model 2009. Njegov rođak, koji je bio na suvozačkom mestu, pričao je mobilnim telefonom.
U jednom trenutku, Hoze je krajičkom oka spazio muškarca koji im prilazi i vadi skraćenu dvocevku. Par sekundi kasnije naredio je obojici da izađu iz vozila i isprazne džepove.
Ruizov rođak je to prvo odbio i počeo da se prepire sa njim, ali ga je Hoze ubedio da posluša, znajući da će "On star" preko GPS-a lako naći ukradeni "ševrolet".
"Uplašio sam se da će mi upucati rođaka", kaže Hoze, koji je odmah zatim otrčao da potraži najbliži mogući telefon i obavesti policiju. Imao je sreće da naleti na šerifovu zamenicu koja je bila na pauzi.
Ona je obavestila policiju u Visaliji, koja je primetila džip nekoliko kilometara dalje. Na vlasnikov zahtev kontaktirali su "On star" službu i dali se u poteru za kriminalcem koji je dao "gas do daske".
Dži-Emova služba je pomoću satelitskog uređaja za lociranje (GPS) vrlo brzo našla automobil, poslala komandu kompjuteru u "ševroletu" koji je prekinuo dotok benzina, onemogućio funkcionisanje pedale gasa i vozilo je prvo postepeno usporavalo i na kraju stalo.
Iznenađeni lopov je pokušao da pobegne trčeći, preskočio nekoliko ograda i upao u bazen u jednom dvorištu. Ubrzo je uhapšen. Sada se suočava sa optužbama za pljačku, otimanje automobila, posedovanje ukradene tuđe svojine i opiranje hapšenju.
"On ne bi stao da 'On star' nije ugasio motor. Generalno, većina potera se završi sudarom", izjavio je policijski narednik Stiv Filips, koji se već bio spremio za opasnu jurnjavu.
Predsednik "On stara", Volt Dorfstater je rekao da je prošlo samo 16 minuta od trenutka kada su ih pozvali do zaustavljanja automobila.
Tehnologija koja čuva živote
Kolin Mestas, šef policije u Visaliji, bio je zadivljen načinom na koji je potera okončana. "Tehnologija je sačuvala policajce, druge vozače, pa čak i osumnjičenog."
Prema podacima Nacionalne službe za bezbednost na putevima, policijske potere se često završavaju smrću begunaca. Prošle godine, 334 ljudi je poginulo širom SAD u nesrećama koje su se dogodile tokom jurnjave drumovima. Od toga 5 policajaca, 235 ljudi u vozilima koja su jurena i čak 77 vozača koji nisu imali veze sa poterom. Ostatak čine pešaci.
"On starov" sistem nije ugrađen u sva Dži-Emova vozila, samo u ovogodišnje modele, ali se kompanija nada da će se uskoro proširiti na većinu. Do 2010. godine, 18 od 30 vozila bi trebalo da ima ovu komunikacionu karakteristiku, koja ujedno ima mogućnost pružanja navigacije, kao i poziva za pomoć u slučaju sudara ili ekstremnih vremenskih uslova.
Predsednik Dorfstater smatra da će proći nekoliko godina dok svi ne ugrade "On starov" sistem.
Iste noći Hoze Ruizu su vraćeni njegov "ševrolet taho", novčanik i mobilni telefon. Jedino što nisu dobili nazad je nešto keša koji je otet rođaku.
"On starov" interfejs, povezan sa ekranom u kolima: Prvo dugme sa leve strane je za aktiviranje "hands-free" telefoniranja preko glasovnih komandi, srednje spaja sa operaterom u "On star" centru, a treće za urgentne situacije.
"On starov" sistem ne zaustavlja vozilo odmah. Prvo ga iz bezbednosnih razloga postepeno uspori.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen