Niki Lauda: Pilotiraću na prvom letu Beograd - Beč /video/
Očekujem veliko interesovanje za letove na liniji Beograd - Beč, pogotovu zato što iz vašeg glavnog grada za Beč lete samo „Jat ervejz“ i „Ostrijan“, a i karte su kod njih znatno skuplje. To je jedan od glavnih razloga zašto smo izabrali ovu destinaciju - kaže u intervjuu za „Blic“ Niki Lauda, vlasnik ove niskotarifne avio-kompanije, javnosti mnogo poznatiji kao legenda Formule 1 koji je u Beograd juče doputovao pilotirajući svojim avionom.
Lauda dodaje da će ova austrijska niskotarifna kompanija od 1. februara od Beograda do Beča leteti za samo 29 evra, svakog dana osim subotom avionom tipa „Embraer 190“.
Da li planirate da u skorijoj budućnosti uvedete direktne letove i za neke druge destinacije iz Beograda?
- Kompanija „Flaj Niki“ za sada planira da uvede pored Beograda nove letove i za Bukurešt i Sofiju. Ali ne razmišljamo da iz Beograda letimo direktno za druge destinacije. Poslujemo po principu da počinjemo sa cenom karte od 29 evra, a što se više bliži datum putovanja cena raste. Sa ovom koncepcijom možemo da ponudimo mogućnost letenja ljudima koji ranije nisu mogli da putuju.
Da li sada znate kako ide prodaja karata?
- S obzirom na to da smo tek otvorili mogućnost rezervisanja karata putem interneta, ne mogu još da kažem kako ide prodaja, ali u Srbiji ima interesovanja za letove do glavnog grada Austrije.
Kada ćete moći da kažete da li je ova relacija isplativa za vašu kompaniju?
- Obim ovog tržišta je 150.000 putnika. Procena je da ćemo u prvoj godini postići broj putnika od 80.000 ljudi. Trebalo bi da za osam meseci do godinu i po dana znamo koliko nam se linija Beograd - Beč isplati, jer treba da znamo kakva je popunjenost aviona koja bi trebalo da bude oko 80 odsto.
Najavljuje se dolazak i drugih lou kost kompanija na srpsko tržište, kao što su „Rajan er“ i „Izi džet“. Hoće li vam konkurencija pomoći ili ne?
- Ako druge niskotarifne avio-kompanije budu letele do Beča, onda to za nas neće biti dobro, ali ako budu odabrali neke druge destinacije, onda za nas to neće biti problem.
Bili ste u Beogradu već pre dve godine. Kako vam se dopada grad?
- Da, dolazio sam već ovde. Tada sam bio u prilici da malo obiđem centar grada i veoma mi se sviđa.
Hoćete li i danas otići u obilazak?
- Ne, danas neću zato što odmah moram da se vratim u Beč.
Kao bivši vozač formule jedan i neko ko vozi avion, možete li da kažete čime je teže upravljati?
- I avion i formula su priča za sebe. Avion, na primer, ima neka striktna pravila koja morate da poštujete, formula ima neka potpuno drugačija. Sve u svemu, to su sve mehaničke mašine sa kojima se jako dobro snalazim. Na prvom letu između Beča i Beograda lično ću upravljati avionom i srećan sam zbog toga.
Rosi nije za Formulu 1
Da li bi šampion u moto dži-pi trkama Valentino Rosi mogao da postane i vozač formule?
- Teško. To su različite stvari. Za vožnju motora morate celog života da trenirate, ograničena vam je ravnoteža na samo dva točka, dok je formula drugačija, ravnoteža vam je na sva četiri točka, zatvoren je prostor. Mislim da je za njega bolje da nastavi da vozi motor.
Kompanija „Flaj Niki“
osnovana 2003.
vlasnik Niki Lauda (76%) i Er Berlin (24%)
flota: 17 aviona
putnika 2009. oko 2,7 miliona
zaposlenih 500
275 miliona evra promet u 2008.
Do Beča ukupno 33 leta nedeljno
Zamenik generalnog direktora Aerodroma „Nikola Tesla“ Velimir Radosavljević rekao je na predstavljanju kompanije „Flaj Niki“ da će broj nedeljnih letova iz Beograda za Beč biti povećan na 33 povratna leta, odnosno u proseku pet letova dnevno uključujući „Jat“ i „Ostrijan“.
Austrijska avio-kompanija po kvalitetu je vrh u svetu niskotarifnih avio-kompanija. Putnici će imati i besplatnu užinu, piće, neće plaćati za prtljag do 20 kilograma, što druge niskotarifne kompanije uglavnom ne nude.
- Siguran sam da je ovo za nas značajna komercijalna stvar. Naše vazduhoplovne vlasti su počele primenu sporazuma o otvorenom nebu, liberalizovano je tržište i Aerodrom „Nikola Tesla“, sa svoje strane, čini sve kako bi Beograd kao destinacija postao atraktivna destinacija avio-kompanijama - istakao je on.
U prilog jeftinijem putovanju ide i činjenica da je UO beogradskog aerodroma, kako saznajemo, snizio bezbednosnu taksu. Sa terminala 1 ukupno će takse biti 15,3 evra, a sa terminala 2 19,8 evra.
Pogledajte video OVDE
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen