Ucimo tacno vreme
Mališanima je teško da shvate da dan ima 24 sata, jedan sat 60 minuta, a jedan minut 60 sekundi.
Francuski stručnjak vas savetuje kako da deci kroz igru približite vreme koje je za njih apstraktan pojam.
Vreme je apstraktan pojam i zato je deci u uzrastu od četiri do pet godina teško da nauče da gledaju na sat, kaže francuski logoped Bernadet Gerit-Es. „Vreme je nešto što se ne vidi i zato je gledanje na sat mnogo komplikovanje od brojanja bombona! To, međutim, nije sve. Decu zbunjuje i to što se ovde polazi od nule, a ne od jedinice, i što sat ima 60 minuta, a dan 24 sata, dok se kod većine drugih stvari podložnih merenju kao osnova koristi broj 10 – kilogram ima 1.000 grama, metar 100 centimetara...“, podseća Gerit-Es. „Kao da to nije dovoljno, postoje i dve vrste časovnika: oni sa kazaljkama i digitalni, na kojima se sati i minuti izražavaju brojkama. Da bi dete moglo da shvati koliko je, recimo, 20.50...
Francuski stručnjak vas savetuje kako da deci kroz igru približite vreme koje je za njih apstraktan pojam.
Vreme je apstraktan pojam i zato je deci u uzrastu od četiri do pet godina teško da nauče da gledaju na sat, kaže francuski logoped Bernadet Gerit-Es. „Vreme je nešto što se ne vidi i zato je gledanje na sat mnogo komplikovanje od brojanja bombona! To, međutim, nije sve. Decu zbunjuje i to što se ovde polazi od nule, a ne od jedinice, i što sat ima 60 minuta, a dan 24 sata, dok se kod većine drugih stvari podložnih merenju kao osnova koristi broj 10 – kilogram ima 1.000 grama, metar 100 centimetara...“, podseća Gerit-Es. „Kao da to nije dovoljno, postoje i dve vrste časovnika: oni sa kazaljkama i digitalni, na kojima se sati i minuti izražavaju brojkama. Da bi dete moglo da shvati koliko je, recimo, 20.50...
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen