Na najvećem mostu u Srbiji pukla ploča na glavnom nosaču, zbog čega je hitno obustavljen saobraćaj za teretna vozila! Za sanaciju potrebno 60 miliona evra
Na mostu Gazela na autoputu Beograd - Zagreb napukao je glavni nosač, zbog čega je Ministarstvo infrastrukture juče zabranilo saobraćaj teretnim vozilima! Generalni direktor JP „Putevi Srbije" Zoran Drobnjak potvrdio je juče da se vozilima preko 3,5 tona zabranjuje prelazak Gazele u narednih 15 dana, sve dok se ne obave hitne popravke mosta. Za to vreme, kamioni i šleperi biće preusmeravani na obilaznicu oko Beograda koja još nije završena!?!
Zoran Drobnjak objašnjava da je juče tokom kontrole „uočena naprslina na nosaču", zbog čega je odmah naloženo zaustavljanje teretnog saobraćaja.
- Morali smo da zaustavimo saobraćaj da nosač ne bi, ne daj bože, skroz pukao. Ako bi se to desilo, bila bi katastrofa! Zabranjen je sav motorni saobraćaj srednjom trakom ka Novom Beogradu, dok je za lakša vozila u ostale dve trake uvedeno ograničenje brzine od 40 kilometara na sat - precizira Drobnjak.
Dotrajale ploče
Načelnik Odeljenja za bezbednost saobraćaj Ministarstva za infrastrukturu Demir Hadžić kaže da je Gazela „zasad bezbedna za putnička vozila".
- Trake će se za putnička vozila naizmenično zatvarati samo kada budu izvođeni radovi na sanaciji mosta. Sanacija počinje danas i trajaće oko dve nedelje. Biće zamenjene ispucale ploče, kao i šraf koji je popustio - objašnjava Hadžić. On podseća da je rekonstrukcija Gazele u nadležnosti JP „Putevi Srbije".
- Očekujemo da će potpuna rekonstrukcija mosta početi na proleće. Tender za izbor izvođača radova je završen, a u Skupštini je potvrđen kredit za rekonstrukciju mosta, pa bi radovi mogli da počnu čim otopli - objašnjava Hadžić.
Izmenjen režim saobraćaja na mostu, kako je saopšteno u JP „Putevi Srbije", počeo je da se primenjuje juče u 17 časova. Na prilazima Gazeli postavljene su policijske blokade, a saobraćajci preusmeravaju saobraćaj na alternativne pravce.
Most Gazela pušten je u saobraćaj 1971. godine i od tada nikada nije zatvaran. Jedan od projektanata ovog mosta, inžinjer Miša Dragojević, nedavno je izjavio da je most propao i da je za četiri decenije samo jednom promenjen kompletan asfalt.
- Most je zapušten! Suština celog problema je da briga o Gazeli nikada nije bila prepuštena stručnim ljudima, već političarima i moćnicima koji su samo razmišljali kako da sa sebe skinu odgovornost. Tako je bilo u vreme komunizma, a slično je i danas. Kada se govori o redovnom održavanju, to ne podrazumeva neke obimne radove. Dovoljno je bilo da su se na mostu s vremena na vreme obnavljale oštećene ograde, farbali ogoljeni delovi ili da se bar ispirala bačena so, koja je vremenom toliko nagrizla konstrukciju da joj sada treba kompletna obnova! Za četiri decenije samo jednom je menjan kompletan asfalt, a to treba da se radi na svakih 10 ili 12 godina - objasnio je Dragojević.
Prema njegovim rečima, dugo očekivana rekonstrukcija ovog mosta biće izuzetno težak i dugotrajan posao.
- U konstrukciju mosta treba da bude ugrađeno 2.100 tona čelika. Treba nam 30 kilograma čelika po metru ograde, pa 150 kilograma za jednu dilatacionu spojnicu, a tu su i ankerna mesta i od soli propali kablovi, koji takođe treba da se zamene. Kako je Gazela deo šireg saobraćajnog pravca koji uključuje i autoput, dinamika radova na mostu i na putu mora da bude usaglašena, jer Beogradu inače preti saobraćajni kolaps - upozorava Dragojević.
Kamioni na Ostružnicu
Pomoćnik ministra za infrastrukturu zadužen za puteve i bezbednost u saobraćaju, Dragan Jovanović, kaže da je pukao lim na glavnom nosaču mosta, ali da to ne predstavlja opasnost po bezbednost saobraćaja?!
- Nije u pitanju ništa opasno, ali se mora hitno sanirati da se ne bi širilo dalje. Putnički saobraćaj preko mosta Gazela odvija se normalno, dok se teretni preusmerava na druge saobraćajnice - kaže Jovanović.
Hiljade vozača sinoć su u dugačkim kolonama prelazile preko mosta, dok su kamioni morali da se isključuju kod Sajma i nastave ka Ostružničkom mostu kako bi prešli Savu. Na tom pravcu se sledećih dana mogu očekivati ogromne gužve.
Inače, sanacija mosta Gazela poslednji put je odložena prošle godine, pošto nam Evropska banka za obnovu i razvoj nije odobrila kredit zbog problema sa raseljavanjem Roma iz divljeg naselja ispod mosta.
Fakti:
22 meseca je rok za završetak rekonstrukcije Gazele
24 godine prošlo je od poslednjih ozbiljnih radova na mostu
60 miliona evra je procenjeni iznos kredita koji će morati da se uzme za rekonstrukciju
- 168.000 vozila u proseku dnevno pređe preko Gazele, iako je projektovana za 38.000
- 6 godina je prošlo otkad su stručnjaci utvrdili da je mostu neophodna rekonstrukcija
- Most Gazela je dugačak 332 metara, a širok 27,5 metara
- Ukupna širina kolovoza na Gazeli je 21,8 metara
- Na mostu Gazela postoje po tri kolovozne trake u oba pravca širine 10 metara
- Kada je izgrađen, postojale su dve pešačke staze od po tri metra
izvor: www.NewsRide.net